Create Terrain variable
Oppgave 2: Terrain I denne oppgaven skal du innføre terreng (Terrain) som variabel i bonusberegningen til enhetene. Et slag (Battle) skal fra nå av foregå i et terreng. Simuleringen må støtte tre typer terreng: ås (HILL), slette (PLAINS) og skog (FOREST). Enhetstypene må ta hensyn til terrenget når bonus beregnes. InfantryUnit: • Enheten har en ekstra fordel når den kjemper i skog (FOREST). • Enheten har denne fordelen både i angrep og i forsvar. RangedUnit: • Enheten har en ekstra fordel når den angriper fra en ås (HILL). • Når enheten angriper i en skog (FOREST) skal angrepsbonus være mindre enn tidligere. Enheten får fortsatt bonus fordi den er smidig, men mister litt fordi den ikke kan angripe fra avstand i en skog. • Terreng påvirker ikke forsvarsbonusen til denne enheten. CavalryUnit: • Enheten har en ekstra fordel når den angriper på en slette (PLAINS). • Når enheten blir angrepet i en skog (FOREST) skal total forsvarsbonus nå være 0 (altså ingen fordel).