Merk at `AnimationWindow::` betyr at funksjonen er et medlemsfunksjon av `AnimationWindow` klassen. Funksjonen returnerer en instans av `Point` som representerer koordinatene hvor musen peker til relativ til øverst venstre hjørnet av vinduet (akkurat det samme koordinatsystem som brukes til tegning). Her er et eksempel som visualiserer koordinatene musene peker på:
For å benytte deg av tastaturet kan du bruke `is_key_down()` funksjonen:
```c++
boolAnimationWindow::is_key_down(KeyboardKeykey);
```
`is_key_down()` funksjonen tar inn en tast på tastaturet som parameter, og returnerer `true` når tasten holdes ned, og ellers `false`. Tasten defineres som et verdi av `KeyboardKey`. For eksempel, her brukes R tasten å endre fargen på et rektangel:
```c++
#include"std_lib_facilities.h"
...
...
@@ -50,7 +67,9 @@ int main()
}
```
### Alle tastene som finnes i KeyboardKey:
### Alle tastene som finnes i KeyboardKey
Det finnes mange forskjellige taster som kan brukes i programmet. Her er et oversikt over alle. Merk at ikke alle tastatur har hver av disse tilgjengelig (for eksempel, mange tastatur på bærbare maskiner har ingen numpad).