diff --git a/mini-python-course.md b/mini-python-course.md
index 63e2cdccf07101c6cf43e33c3963acf7136a6bb9..d498d6920fd73f22c917a613bce01fe596884b6c 100644
--- a/mini-python-course.md
+++ b/mini-python-course.md
@@ -126,6 +126,32 @@ Her setter vi først variabelen `a` til 5, så setter vi variabelen `b` til 6. D
 
 Merk innholdet i ruten til høyre. Denne viser nå verdien av alle variablene slik de var på slutten av eksekveringen (kjøring) av koden. Vi kan også bruke denne ruten til å vise verdien av variablene mens vi kjører. Dette kaller vi "debugging".
 
+Vi bruker variabler for å lagre verdier. Dere husker kanskje variabler fra matematikken?
+
+I følgende eksempel sier vi at variabelen `a` skal ha verdien 5.
+
+```python
+a = 5
+```
+
+I navnet *variabel* ligger det at verdien kan endres. Det kan vi gjøre på følgende måte:
+
+```python
+a = a + 5
+```
+
+Hvis `a` var 5 i utgangspunktet, vil `a` bli 10 etter å har kjørt denne instruksjonen.
+
+Ofte bruker man enkle navn på variabler, som `a` eller `b`, men det er egentlig en bedre praksis å bruke skikkelige navn. Si at vi skal regne ut arealet på et rektangel. Vi kan da introdusere to variabler, `lengde` og `bredde`:
+
+```python
+lengde = 10
+bredde = 2
+areal = lengde * bredde
+```
+
+Koden over er lettere å forstå enn om vi hadde brukt navnene `a` og `b`. Da blir det også lettere å skrive kode uten feil, og det blir lettere for andre å lese koden. Når man programmerer gjør man gjerne det i team, og da er det kjempeviktig at kode er lettlest sånn at alle på teamet kan forstå koden. Da kan de andre også endre denne koden uten stor fare for å innføre feil.
+
 ## Input
 
 For å lage et interaktivt program kan vi spørre brukeren om input:
@@ -176,7 +202,7 @@ Kjør programmet med debuggeren og observer hvordan løkketelleren øker underve
 
 # Kommentarer
 
-Før vi begynner med variabler og datatyper skal vi se på *kommentarer*. Kommentarer gjør ingenting i selve koden, men vi kan bruke dem for å forklare hva som skjer i koden. Da kan koden bli mer lesbar og det da blir lettere for andre å forstå koden. Dette blir spesielt viktig når programmet blir stort og uoversiktlig. Vi starter kommentarer med tegnet `#`:
+Før vi begynner med datatyper skal vi se på *kommentarer*. Kommentarer gjør ingenting i selve koden, men vi kan bruke dem for å forklare hva som skjer i koden. Da kan koden bli mer lesbar og det da blir lettere for andre å forstå koden. Dette blir spesielt viktig når programmet blir stort og uoversiktlig. Vi starter kommentarer med tegnet `#`:
 
 ```python
 # Lag variabler for bredde og lengde
@@ -197,33 +223,6 @@ bredde = 15  # Bredden på rektangelet
 lengde = 10  # Lengden på rektangelet
 ```
 
-# Variabler
-
-Vi bruker variabler for å lagre verdier. Dere husker kanskje variabler fra matematikken?
-
-I følgende eksempel sier vi at variabelen `a` skal ha verdien 5.
-
-```python
-a = 5
-```
-
-I navnet *variabel* ligger det at verdien kan endres. Det kan vi gjøre på følgende måte:
-
-```python
-a = a + 5
-```
-
-Hvis `a` var 5 i utgangspunktet, vil `a` bli 10 etter å har kjørt denne instruksjonen.
-
-Ofte bruker man enkle navn på variabler, som `a` eller `b`, men det er egentlig en bedre praksis å bruke skikkelige navn. Si at vi skal regne ut arealet på et rektangel. Vi kan da introdusere to variabler, `lengde` og `bredde`:
-
-```python
-lengde = 10
-bredde = 2
-areal = lengde * bredde
-```
-
-Koden over er lettere å forstå enn om vi hadde brukt navnene `a` og `b`. Da blir det også lettere å skrive kode uten feil, og det blir lettere for andre å lese koden. Når man programmerer gjør man gjerne det i team, og da er det kjempeviktig at kode er lettlest sånn at alle på teamet kan forstå koden. Da kan de andre også endre denne koden uten stor fare for å innføre feil.
 
 # Datatyper