diff --git a/gui.md b/gui.md
index 0ec9ff92a8527d84bf8fcabb7f6ec566789a6e16..92be33c9aab2362e10a78e46b4603f826e6e4ada 100644
--- a/gui.md
+++ b/gui.md
@@ -72,7 +72,11 @@ result_listbox.bind('<Double-Button-1>', edit_person)
 
 # Widgets
 
-Knapper, tekstfelter etc
+* Knapper (Button)
+* Tekstfelter (Entry) 
+* Ledetekst (Label) En Label inneholder vanligvis en ledetekst og brukes gjerne foran et tekstfelt (Entry). En *Label* kan imidlertid ogsp inneholde et bilde (dette gjøres i eksempelapplikasjonen)
+* Menyer. En meny (Menu) kan inneholde flere meny-elementer med en kommando for hvert element.
+* Lister (Listbox)
 
 # StringVar
 
@@ -80,6 +84,14 @@ bla bla
 
 # Grid
 
+Widget'ene vi lager må *plasseres* i et vindu. Dette kan gjøres på flere måter, men vi skal bruke et rutenett. Hvis dere kan bruke `table`i html vil dere kjenne igjen prinsippet.
+
+Et element får en plassering med *column* og *row*, og så spesifiserer vi eventuelt hvor mange kolonner (*columnspan*) og hvor mange rader (*rowspan*) elementet skal spenne over.
+
+I tillegg kan vi legge til *luft* mellom elementene med *padx* og *pady*.
+
+I følgende eksempel plasserer vi en ledetekst og et tekstfelt i hver sin rute, og en knapp i raden under som spenner over **to** kolonner
+
 ```python
 from tkinter import *
 
@@ -103,7 +115,7 @@ knapp = Button(root, text="Søk", command=vis_tekst)
 # Plasserer widget'ene i vinduet i et rutenett (grid) på 2x2 ruter
 ledetekst.grid(column=0, row=0)
 tekstfelt.grid(column=1, row=0)
-knapp.grid(column=0, row=1, columnspan=2)
+knapp.grid(column=0, row=1, columnspan=2)  # Knappen skal gå over to kolonner
 
 # Starter GUI'et
 root.mainloop()
@@ -113,11 +125,21 @@ root.mainloop()
 
 ![](images/Tkinter2.png)
 
+I tillegg kan vi si at det skal være 10 piksler foran og etter ledeteksten og 3 piksler over og under både ledeteksten og tekstfeltet:
+
+```python
+ledetekst.grid(column=0, row=0, padx=10, pady=3)
+tekstfelt.grid(column=1, row=0, pady=3)
+knapp.grid(column=0, row=1, columnspan=2)  # Knappen skal gå over to kolonner
+```
+
+![](images/Tkinter3.png)
+
 # Eksempelapplikasjon
 
 Applikasjonen ligger på GitHub: [https://github.com/nilstes/simple-python-gui-app](https://github.com/nilstes/simple-python-gui-app). Dette er et vanlig sted å lagre kildekode på, og er et nyttig verktøy å bruke for å dele kildekode i et prosjekt.
 
-Dere kan laste ned koden ved å velge den grønne knappen til høyre med teksten "Clone or download", og deretter "Download ZIP". Pakk så ut zip-filen på maskinen din og åpne kodefilene fra Thonny.
+Dere kan laste ned koden ved å velge den grønne knappen til høyre med teksten "Clone or download", og deretter "Download ZIP". Pakk så ut zip-filen på maskinen din og åpne kodefilene fra Thonny. Det kan være lurt å legge disse 4 kodefilene i en egen prosjekt-mappe på datamaskinen din for at det skal bli enklere å finne dem. Det vil det være lurt å gjøre for deres eget prosjekt også.
 
 Dere kan kjøre applikasjonen ved å ha *person_main.py* fremme i Thonny og så trykke på start-knappen. Men før dere kjører må dere gjøre følgende:
 * Opprette databasen fra [https://mysql.stud.iie.ntnu.no](https://mysql.stud.iie.ntnu.no). SQL-skriptet for dette ligger på GitHub-siden. Databasetabellen er en utvidelse av den vi brukte i forrige leksjon så dere må sannsynligvis slette den gamle tabellen først. Dette gjør dere med SQL-skriptet:
@@ -135,8 +157,6 @@ Applikasjonen har 4 kodefiler. Kort oppsummert gjør de føløgende:
 * *person_db.py*: Denne filen inneholder all databasefunksjonalitet i applikasjonen. Her finner vi funksjoner for å søke på personer, for å oppdatere, opprette og slette personer, og for å finne statistikk om personer.
 * *person_statistics.py*: Denne filen har to funksjoner for å lage stolpediagrammer. Her brukes bibliotekene *matplotlib* og *numpy*.
 
-
-
 # Oppgaver
 
 Oppgave denne uke blir å eksperimentere med eksempelapplikasjonen.